סרטו של אייל בורס יוקרן במסגרת פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים

אייל בורס מהחוג לקולנוע וטלוויזיה

14 דצמבר 2008

סרטו של אייל בורס מהחוג לקולנוע ולטלוויזיה, הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ, במאי ומפיק יוקרן במסגרת פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים. על מנת להבין לעומק את האירועים בחייה של אנה פרנק, יש להקשיב לקולותיהם של הילדים שהיו שם איתה, לאלה שזוכרים אותה.

תיאו (מוריס) קוסטר, ממציא ויוצר משחקים ידוע מישראל, מחדש קשר עם ששה מחברי הכיתה לשעבר שלו ושל אנה פרנק. המפגש המחודש מוביל אותו לגילוי מפתיע ומבלבל בנוגע לכפר בו הסתתר במהלך מלחמת העולם השנייה. 
על רקע שכונות ילדותם באמשטרדם, מחנה המעבר ווסטרבורק ומגוריהם בהווה בהולנד ובישראל, חברי הכיתה לשעבר משוחחים על יחסיהם עם אנה, וכן על האופן שבו שרדו את המלחמה. דרך שיחותיהם, הסרט מביא נקודת מבט נועזת ומאירת עיניים בנוגע לגישות ההולנדיות השונות המתייחסות לתקופת המלחמה בהולנד ולשואה. 

יומנה של אנה פרנק ממחיש את הטרגדיה של השואה ומפריך את טענותיהם של מכחישי השואה. תיעוד חברי הכיתה של אנה פרנק, כעת בשנות השמונים שלהם, מחזק את השפעתו של היומן על העולם. 
סיפורם של חברי הכיתה של אנה פרנק מובא לא רק באמצעות ראיונות ושיחות בין חברי הכיתה עצמם, אלא גם דרך צילומים, חומר ארכיוני, מכתבים ואלבומים אישיים, וכן מקורות חדשים אחרים.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>